Gito’da ilk sabahımıza sis ve yağmur ile uyanıyoruz.

Bugünkü planımızda zirvedeki buzul göllerine tırmanmak ve üst yayla olan Ambarlı yaylasına çıkmak vardı. Hava şartları zirve tırmanışı planlarımıza ve fotoğraf çekmeye elvermeyince sabahtan biraz tembellik edip saat altı buçuğa doğru uyanıyorum (“büyükşehir” ile farkını henüz anlamamışlar için yaylada, yatmanız gece yarısını bulsa bile bu saatte tembellik/güzellik uykusunu da almış olarak uyanıyorsunuz; hayat burada mekanik saatlere değil güneşe bağlı çünkü ). Önceki keyifli gecenin tınıları hala kulağımızda iken havanın kapalı olmasını umursamadan neşe ile kahvaltı yapıyoruz.

Günün haberi Ambarlı’da kaybolan boğa. Köylüler boğayı aramaya çıkmışlar ve Kocayusuf’un kapmış olabileceği söyleniyor. Yaylada ayılara Kocayusuf deniyor.

Kahvaltıdan sonra, 400 metre kadar yüksekteki ana yayla olan Ambarlı’ya doğru yola çıkıyoruz. Toprak yol araç ile yaklaşık bir saat sürüyor. Rakım yaklaşık 2500 metre.

Ambarlı yaylasında sisler altındayız

Ambarlı’da da sis içinde kayboluyoruz. Derin bir vadiye doğru uzanan bir yamaç üzerine kurulu yaylada yaklaşık 30 hane var.

Fazla dağılmadan evlerden içeri doğru çitlere kadar yürüyoruz. Çitlerin kenarında bir cami ve yaylada vefat ettikleri için burada gömülmüş iki kişinin mezarı var.

Kuzeye ve derin bir uçuruma bakan çitlerden ötesini göremesek de daha önce burada fotoğraf çekmiş arkadaşlarımız muhteşem manzaradan bahsettiklerinde derin bir ah çekmeden edemiyoruz.

Sis gittikçe ağırlaşıyor ve yaylanın girişine dönerek bal kovanları arasında kalmış Maksude abla’nın evine misafir oluyoruz.

Maksude abla süt kaynatıyor

Tam da Maksude abla’nın işi üstüne denk geliyoruz ama bizim gibi misafirlere alışık olduğundan tüm misafirperverliği ve güler yüzü ile bizi karşılayıp fotoğraflarını çekmemize izin veriyor. Sabahtan kuzinede kaynamış sütün kaymağından bize terayağı yapıyor ve sonrasında da muhlama hazırlıyor. Bu güzel sofrada karnımızı da doyurduktan sonra Gito’ya geri dönüyoruz. Yolda sabahtan kaybolduğu haberi gelmiş boğanın bulunduğunu görüyoruz; boğa sürüden ayrılınca siste kaybolmuş.

Maksude abla terayağı yapıyor

Maksude teyze’ye banka havalesi ile sipariş vermek de mümkün; her alan devamını da istediği için bankanın Pazar şubesine ismini vermemiz yeterli imiş !

Kuzine üstünde muhlama pişiyor ve çay kaynıyor