Doğu Karadeniz’de ilk günümüzde Trabzon havaalanında buluşuyor ve yaklaşık 3-3,5 saat bulutlu, yağmurlu bir havada sahil yolundan Rize’ye ulaşıyoruz.

Fırtına’ya doğru saptıktan sonra 1696’da yapılmış taş Şenyuva köprüsünün kenarında kısa bir fotoğraf molası veriyor ve Pokut-Sal yol ayrımından 11 km mesafedeki Pokut yaylasına tırmanmaya başlıyoruz. Oldukça sık ve sert virajlar ile yaklaşık 50 dakikalık  bir sürede 1950 metre irtifaya çıkıyoruz.

Şenyuva köprüsü

Yükseldikçe değişen coğrafyaya hayran kalıyor ve sisler içindeki ilk durağımız olan Yasemin’in evine ulaşıyoruz.

Plato’da Mola” çok güzel bir yayla evi ve Yasemin ile ailesi evlerinde mola veren misafirlerini en güzel şekilde ağırlıyorlar.

Hava şartları nedeni ile gün batımını seyretmek için Sal yaylasına planladığımız yürüyüşü yapamıyor ve hem ilk günün yol yorgunluğunun hem de sisler altında kaybolmuş yayla havasının, yağmurun soğuğunun etkisi ile kuzinenin çevresinde toplanıp sohbet ederek vakit geçiriyoruz.

Tüm gezi boyunca olacağı gibi ilk akşam yemeğimizden tatları ayrıştırmaya çalışıyoruz. Mısır ekmeği ile yediğimiz sıcacık çorbamız ısırgan otu, kuzu kulağı ve nane gibi otlarla yapılmış örneğin. Tatlımızın adı da “filina”. Yaygın olarak cizleme de denen tavada pişirilen yufkaların arasına ceviz ve üstüne şerbet dökülerek yapılıyor. Peynir ve tereyağı ile hazırlandığında tuzlu olarak da ikram edilebilir; veya küçükken kahvaltıda arasına bal ve peynir sararak yediğimizi de hatırlıyorum.

Konakladığımız üç katlı ahşap yayla evi yaklaşık 200 yaşında ve geçme tahta tekniği ile yapılmış. Yasemin ve ailesine miras kalan evde yeterli oda açabilmek için zemine uygun şekilde yeni bir kat daha eklemişler. Alçak tavanlar, gıcırdayan ahşap merdivenler ve yayla manzaralı ufacık pencereler bu evlerin olmazsa olmazları!

Penceremden Pokut manzarası
saat: 05:58; f:5,6; 1/40

Bayram sabahına güneşin doğuşu ile uyanıyoruz. Sislerin arasından evler görünmeye başlamış ve daha yüzümüzü bile yıkamadan pijama terlik kendimizi terasta buluyoruz.

Pokut’da uyanmak
saat: 05:14; f:3,5; 1/80

Bir iki saat sadece Pokut’un üzerinden karşıdaki Sal yaylasına, oradan da karşı dağlara ve diğer yaylalara geçen sislerin hareketlerini izleyerek denklanşöre basıyoruz.

Pokut’da uyanmak
saat: 06:15; f:5,6; 1/30

Kahvaltıda Şeftali’nin sütünden  yapılmış terayağı ve muhlama var.

Eski günlerdeki gibi kalabalık bir aile gibi bayramlaşıyor ve sisler tekrar gelmeden Sal’a doğru kısa bir orman yürüyüşü yapıyoruz. Sal sisler altında; kaybolmadan ve manzaraya doyamadan Gito yaylasına doğru yola çıkma vakti geliyor.

Pokut'dan Sal'a orman içinden yürüyüş

Pokut’dan Sal’a orman içinden yürüyüş

Yasemin ve ailesinin kuru çiçeklerle süslenmiş evinden, sofrasından ayrılırken iki gün boyunca bize bahçede ve yaylada eşlik eden Ares sanki gittiğimizi anlamış gibi mahsun gözlerle bizi süzüyor.