arpa boyu yol

Az gittim, uz gittim, dere tepe düz gittim. Bir de dönüp baktım ki bir arpa boyu yol gitmişim...

Tag

Artvin

Çam geçiti: 2470 metre

Bulutların üstünde geçirdiğimiz bir haftadan sonra Doğu Karadeniz gezimizin son günü… Hafta boyunca iki sene öncesinden de anılarımı hatırladım ve Samsun’dan başlayan ilk Karadeniz gezim daha ziyade şehirlerde geçmiş olsa da ilk aklıma gelenler yayla manzaraları oluyor. Karadeniz yaylaları, benim için,… Continue Reading →

yemyeşil Şavşat köyleri: Balık gölü ve Tibet Manastırı

Kocabey’de başlayan günümüz civar köyleri gezerek devam ediyor. Şavşat Karagöl’den sonra verdiğimiz alabalık molasından sonra çaylarımızı Pınarlı köyü kahvesinde içiyoruz. Geniş ve düz bir alanda kurulu köyde de diğer köylerde olduğu gibi evler dağınık nizamda. Biraz dolaştıktan sonra kahveden bir… Continue Reading →

yemyeşil Şavşat köyleri ve Karagöl

Plandığımız gibi gün batımında Şavşat’a varıyoruz. Gün boyu dolandığımız vadiler ve dağlar arasından bu kadar yeşil bir düzlüğe varacağımızı hayal bile edememiştik. Yavuzköy mevkiinde mola veriyor ancak arkamızdaki seyir terasına çıkmaya vakit bulamadan yol kenarından manzarayı seyrediyoruz. Önümüzdeki iki gece Kocabey… Continue Reading →

Yusufeli köylerinde kış hazırlığı

Yusufeli’ne doğru Çoruh nehri vadisi boyunca yüksek dağlar arasında devam eden Doğu Karadeniz gezimizin beşinci gününde İşhan köyü’ndeyiz. Köyde önce bir Gürcü kilisesi olan İşhan manastırını ziyaret ettik. Sonrasında köy içinde dolaşıyor ve bahçelerden meyve aşırıyoruz. Bugün komşu köyde düğün… Continue Reading →

Bir uzak manastır: İşhan

Bulutların üstündeki Doğu Karadeniz yolculuğumuzda 5. gündeyiz. Rize yaylalarından indik ve Artvin-Yusufeli yolunda ilerliyoruz. Çoruh nehri vadisi boyunca değişen coğrafyayı büyük bir hayranlıkla seyrederek baraj inşaatları, göletler, boşaltılmış köy evleri ve ormandan geriye kalmış kayalık dağlar arasında ilerliyoruz (harita). Meyve ağaçları… Continue Reading →