arpa boyu yol

Az gittim, uz gittim, dere tepe düz gittim. Bir de dönüp baktım ki bir arpa boyu yol gitmişim...

Tag

Cittaslow

Foça, İzmir

Dikili’den İzmir’e doğru köy köy geze geze ilerliyoruz. Yolda artan petrol ve gaz tankerlerinden ve güneşli havada ağırlaşan atmosferden rafineri üssü Aliağa’ya yaklaştığınızı anlayabilirsiniz. Aman yol ayrımına dikkat! Foça tabelasını gördüğünüz ilk yoldan sağa saparsanız Eski Foça’dan önce sanayi bölgesinden… Continue Reading →

Dionysos’un sofrası: Gödence

Kuzey Ege’yi kıyı kıyı gezip Urla’ya vardık. Urla Hasat çiftliğinde zeytin hasatı ile geçen yorucu olduğu kadar da keyifli üç günün ardından artık eve dönüş vakti geldi! Kahvaltının ardından toparlanıyor, çoktan iş başı yapmış ahali ile ve son çite kadar peşimizi bırakmayan… Continue Reading →

Urla’nın köyleri

#Kıyıkıyıkuzeyege rotamızın dördüncü gününde, Karagöl’ü sonbahar hüznü ile başbaşa bırakıyor, Yamanlar eteklerinden kıvrıla kıvrıla Karşıyaka’ya iniyoruz. Batıya doğru yol alıyor ve Sasalı’da PTT’nin yanındaki kahvehanede kahvaltı molası veriyoruz. Menüde tavada yumurta ve çay var. Zorlu bir gecenin ardından bir bardak… Continue Reading →

Teos’dan Sığacık’a

MÖ. 1200-1000 yıllarında, Ege denizini aşıp Batı Anadolu topraklarına gelen İon kavimleri doğuda Lidya, güneyde Karya ve Dor şehir devletleri ile komşu 12 şehir-devletten oluşan bir medeniyet kurarlar. Kısa sürede gelişen bu şehirler Phokai (Foça), Klazomenai (Urla), Kolophon, Erythrai (Ildır), Lebedos, Ephesos (Efes), Priene, Myos ve Miletos (Milet), Khios (Sakız… Continue Reading →

yemyeşil Şavşat köyleri: Balık gölü ve Tibet Manastırı

Kocabey’de başlayan günümüz civar köyleri gezerek devam ediyor. Şavşat Karagöl’den sonra verdiğimiz alabalık molasından sonra çaylarımızı Pınarlı köyü kahvesinde içiyoruz. Geniş ve düz bir alanda kurulu köyde de diğer köylerde olduğu gibi evler dağınık nizamda. Biraz dolaştıktan sonra kahveden bir… Continue Reading →

yemyeşil Şavşat köyleri ve Karagöl

Plandığımız gibi gün batımında Şavşat’a varıyoruz. Gün boyu dolandığımız vadiler ve dağlar arasından bu kadar yeşil bir düzlüğe varacağımızı hayal bile edememiştik. Yavuzköy mevkiinde mola veriyor ancak arkamızdaki seyir terasına çıkmaya vakit bulamadan yol kenarından manzarayı seyrediyoruz. Önümüzdeki iki gece Kocabey… Continue Reading →