Gezi ve kamp notları, alternatif rotalar

Tag Doğu Karadeniz

Çam Geçiti : 2470 metre

Bugün, bulutların üstünde geçirdiğimiz bir haftadan sonunda Doğu Karadeniz yayla rotamızı tamamlayarak eve döneceğiz. 2470 metrede, Çam Geçiti darlığından geçecek ve dağların ardını göreceğiz. Gün doğumu ile uyanıyor ve kahvaltının ardından Şavşat Kocabey Köyü‘nden ayrılıyoruz. Yolculuğa, karşı dağları kaplayan ladin… Continue Reading →

yemyeşil Şavşat köyleri: Balık gölü ve Tibet Manastırı

Öğleden önce Şavşat Sahara Milli Parkı sınırları içinde kalan Kocabey Köyü’nü ve Şavşat Karagöl çevresini dolaştık. Yemek molasının ardından çay içmeye Pınarlı Köyü kahvesinde oturuyoruz. Şavşat Pınarlı Köyü : Köy kahvesinde toplanmış kağıt oyanayan amcalar geldiğimizi görünce oyuna ara verip… Continue Reading →

yemyeşil Şavşat köyleri ve Karagöl

Plandığımız gibi gün batımında Şavşat Ovası’na varıyoruz. Gün boyu dolandığımız Çoruh Havzası köyleri ve kurak coğrafyanın ardından, yolun sonunda bu kadar yeşil bir coğrafya ile karşılaşacağımızı hayal etmemiştim. Şavşat yolu üzerinde, Yavuzköy mevkiinde mola veriyor ve yol kenarından manzarayı seyrediyoruz. Manzarayı… Continue Reading →

Çoruh Vadisi köylerinde kış hazırlığı

Doğu Karadeniz gezimizin beşinci gününde, Çoruh Nehri Vadisi’nde ilerlemeye devam ediyoruz. İlk molayı, Artvin Yusufeli ilçesine bağlı İşhan Köyü’nde veriyoruz. Köye vardığımızda ilk önce Gürcü dönemi mirası İşhan Manastırı’nı ziyaret ettik. Sonrasında köy sokaklarında dolaşıyoruz. Yaşlılarla sohbet edip bahçelerden meyve… Continue Reading →

Bir uzak manastır: İşhan

Bulutların üstünde devam eden Doğu Karadeniz yolculuğumuzun beşinci gününde, Artvin-Yusufeli yolunda ilerliyoruz. Çoruh Nehri’nin açtığı vadi boyunca coğrafya hızla değişmekte. Deriner Barajı inşaası ile su tutulmaya başlamış ve boşaltılmış köyler görüyoruz. Dağların heybeti bizi etkiliyor. Ayder Yaylası’ndan ayrıldıktan saatler sonra yine… Continue Reading →

Bulutların üstünde: Ayder Yaylası

Bu sabah Gito Yaylası‘nda uyandık, Badara Yaylası‘nda kısa bir mola verdik. Yoğun sis nedeni ile Huser Yaylası yolundan geri döndük ve 2420 metrede, Avusor Yaylası‘na misafir olduk. Güneşin kaybolması ile aşağıya iniyoruz. Bu gece 1400 metre rakımlı alt yaylada, Ayder… Continue Reading →