arpa boyu yol

Az gittim, uz gittim, dere tepe düz gittim. Bir de dönüp baktım ki bir arpa boyu yol gitmişim...

Tag

İzmir

Kıyı kıyı kuzey Ege rotası

Kasım ayı gelip de, büyük şehirlerde hava puslanıp kararmaya başladığında, göz kırpan güneşi ve pastırma yazını fırsat bilip direksiyonun başına geçmek istediğiniz önereceğimiz muhteşem rota! Tekirdağ, Çanakkale Boğazı üzerinden Troya, Gülpınar üzerinden Babakale ve Apollon Smintheus antik kenti,  Kazdağları eteklerinde Adatepe,… Continue Reading →

İzmir – Bornova

İstanbullu bir insanın Ege kıyılarında ilk farkettiği, bu kıyılarda yaşayan insanlara sirayet etmiş rahatlık olacaktır. İstanbul’da iken kılcal damarlarımızda bile hissettiğimiz yüksek tansiyon, İzmir’e gelince yerini trafik ışıklarının uzunluğuna bırakır. Yaya şeridine ilk adımını yeşil ışık yandıktan sonra atan İzmirli… Continue Reading →

Foça, İzmir

Dikili’den İzmir’e doğru köy köy geze geze ilerliyoruz. Yolda artan petrol ve gaz tankerlerinden ve güneşli havada ağırlaşan atmosferden rafineri üssü Aliağa’ya yaklaştığınızı anlayabilirsiniz. Aman yol ayrımına dikkat! Foça tabelasını gördüğünüz ilk yoldan sağa saparsanız Eski Foça’dan önce sanayi bölgesinden… Continue Reading →

Dionysos’un sofrası: Gödence

Kuzey Ege’yi kıyı kıyı gezip Urla’ya vardık. Urla Hasat çiftliğinde zeytin hasatı ile geçen yorucu olduğu kadar da keyifli üç günün ardından artık eve dönüş vakti geldi! Kahvaltının ardından toparlanıyor, çoktan iş başı yapmış ahali ile ve son çite kadar peşimizi bırakmayan… Continue Reading →

Urla’nın köyleri

#Kıyıkıyıkuzeyege rotamızın dördüncü gününde, Karagöl’ü sonbahar hüznü ile başbaşa bırakıyor, Yamanlar eteklerinden kıvrıla kıvrıla Karşıyaka’ya iniyoruz. Batıya doğru yol alıyor ve Sasalı’da PTT’nin yanındaki kahvehanede kahvaltı molası veriyoruz. Menüde tavada yumurta ve çay var. Zorlu bir gecenin ardından bir bardak… Continue Reading →

Dikili köyleri ve Karagöl kampı

Kıyı kıyı gezdiğimiz pastırma yazı rotamızın üçüncü gününde, plana göre yarım gün kadar rötarlı ilerlemekteyiz ve bu gece çadırda uyumak istiyorsak geç kalmadan kamp yerine ulaşmalıyız. Dün gece konakladığımız, Dikili girişindeki otelde fazla oyalanmadan yola çıkıyoruz. İstikamet Karadağ yarımadası üzerinden eski… Continue Reading →