Gezi ve kamp notları, alternatif rotalar

Tag Mardin

Mardin’de alışveriş

Bugün Mardin’de üçüncü günümüz. İlk gün tarihi Mardin sokaklarını ve dün de çevresini, Midyat’ı gezdik. Batman’da Hasankeyf Kalesi‘ne tırmandık ve Ilısu Barajı inşası tamamlandığında sular altında kalacak vadiyi seyrettik. İstanbul’a dönüş için ayrılmadan önce Mardin çarşılarında gezmeye ve alışverişe çıkıyoruz…. Continue Reading →

Mardin – Hasankeyf yolu

Mardin’de ikinci günümüzde şehir dışında, ancak araç ile gidilebilir mesafede iki manastırı ziyaret etme fırsatımız oluyor: Deyrulumur Manastırı ve Deyrulzafaran Manastırı. Süryani cemaati 640 yıl boyunca 5. yüzyılda inşa edilmiş Deyrulzafaran Manastırı’ndan yönetilmiş. Süryaniler için Patriklik makamı 1932’den sonra Suriye’ye… Continue Reading →

Gündüzü mezarlık Gecesi gerdanlık: Mardin

Ofisten bir kaç arkadaş toplaşıp hafta sonu tatilini uzatarak Mardin’e gidiyoruz. İstanbul-Mardin uçuşu yaklaşık iki saat sürüyor. Mardin Havaalanından tarihi Mardin şehrine taksi ile gidiyoruz. Modern şehir merkezinden geçerken kısa bir mola veriyoruz. Taksi şoförümüz yol kenarındaki fırına koşup henüz… Continue Reading →