arpa boyu yol

Gezi ve kamp notları, alternatif rotalar ve fotoğraflar

Tag

Muğla

Likya denizi rotası

On bir gün boyunca izlediğim Likya medeniyeti rotanın hayali, gecikmiş bahar aylarının içimizi yeni yeni ısıtan bir hafta sonunda, şehir dışından misafir gelen arkadaşımla İstanbul sokaklarını arşınlarken kurulmaya başlandı. Uzun soluklu doğa yürüyüşü veya kamp deneyimimiz olmamasına karşın biraz araştırıp… Continue Reading →

Likya denizi: Fethiye

On bir gün boyunca izleyeceğim Likya Denizi rotası ile, antik Likya uygarılığının ayak izlerini takip edecek, Fethiye’den Antalya’ya kıyı kıyı ilerleyeceğim. İlk durağım Fethiye! Bayram öncesi artan uçuş trafiğini aşıp yaklaşık iki saatlik rötar sonrası Dalaman Havaalanını’na varıyorum. Alandan Fethiye veya… Continue Reading →

Kralların ebedi istirahathanesi: Dalyan

Uzun geçen kış mevsiminin ardından baharın göz kırptığı, Nisan ayının ilk hafta sonu tatilini Dalyan kıyılarında geçirmek üzere Cuma akşamı mesai bitiminde buluşuyoruz. Dalyan’a 25 km uzaklıktaki Dalaman Havaalanı’na yolculuğumuz yaklaşık bir buçuk saat sürüyor ve alanda bizi bekleyen otel… Continue Reading →

Karyalıların izinde: Pınarcık Köyü

Milas-Söke yolu üzerinde rengarenk ve çeşme kitabesine göre tarihi 300 sene evvele dayanan bir Ege köyü burası. Meydana geldiğimizde ilk dikkatimizi çevredeki rengarenk ve tek katlı binalar dikkatimizi çekiyor. Terkedilmiş bu yapılarda, biz renklerin dansından istifade ederek fotoğraf çekmeye çalışırken… Continue Reading →

Karyalıların izinde: Gölyaka Köyü

Gölyaka Köyü’nün girişinde bizi kocaman bir köpek karşılıyor. Yürümeye başladığımızda da önümüze düşüyor ve sık sık arkasına dönerek bizi kontrol ediyor. Rehberimiz önde biz arkada, evlere doğru tırmanmaya başlıyoruz. Yol üstünde, evlerinin önündeki taşlıkta oturmuş sohbet eden yaşlılara rastlıyor ve… Continue Reading →

Karyalıların izinde: Karahayıt Köyü

Öğle yemeğimizi Bafa Gölü kıyısındaki balık restoranında yedikten sonra gün batımına kadar komşu köyleri gezmeye devam edeceğiz. Doğuya yönünde, çam ormanları arasında kalan Karahayıt Köyü‘ne varıyoruz. Yemek sonrası rehavetinin de etkisi ile önce köy kahvesinde biraz mola veriyoruz. Kahvenin bahçesi… Continue Reading →