Gezi ve kamp notları, alternatif rotalar

Tag Portekiz

sarı tramvayın peşinde: Lizbon

Portekiz seyahati için Schengen vizesi başvurusu İstanbul’da Macar Konsolosluğu ofisinde yapılıyor. Şahsen yaptığım vize başvurusu neticelenmeden uçak bileti satın almak istemiyor ve son haftaya kadar bekliyorum. Şans benden yana oluyor ve son haftada açılan indirim kampanyası sayesinde aktarmasız İstanbul –… Continue Reading →

Sintra’nın sarmalı

Obidos’dan Sintra’ya ulaşmamız yaklaşık 75 dakika sürüyor ve bulutlu bir akşam üstünde gün ışığını yolda kaybediyoruz. Portekiz’deki son gecemizde Sintra’da konaklıyoruz. Odam yemyeşil dağlara ve kaleye bakıyor. Islak hava mis gibi toprak kokuyor. Başkente yakın bir kasaba olan Sintra akşam… Continue Reading →

sırdaş çocukların şehri: Fatima

Bugün, Portekizli Tapınak Şövalyeleri’ne ev sahipliği yapmış tarihi Tomar şehrini gezdik ve bu akşam Fatima şehrinde konaklayacağız. Otelden aldığım broşüre göre, bu küçük şehrin nüfusu ancak sekiz bin kişi iken otel kapastesi 10 bin yatağı geçiyor. Fatima, özellikle dindar Hristiyanlar… Continue Reading →

Mermer şehir: Vila Viçosa

Lizbon’dan yola çıktık ve İspanya sınırına doğru ilerlemekteyiz. Orta Portekiz rotamızın ikinci gününde, Alentejo bölgesinde, Evora şehrine bağlı küçük bir kasabada mola veriyoruz. Vila Viçosa kasabasının ekonomisi yakınlarındaki mermer ocağına dayanıyor. Belli ki, Evora şehrindeki antik eserlerde buradan çıkarılan mermer… Continue Reading →

Kale’nin gizemi: Tomar

Lizbon’a 135 km mesafede; haritayı önünüze açtığınızda tam da Portekiz’in kalbinde yer alan bir kale şehri. Mermer Şehir Vila Viçosa’dan yola çıktığımızdan bu yana bizi aralıksız takip eden yağmur bulutları eşliğinde tepelerdeki Şövalyelerin Kalesi Tomar Kalesi’ne (Convento de Cristo) çıkıyoruz…. Continue Reading →

krem karamel Portekiz köyleri: Evora

Kahvaltının ardından Lizbon‘dan ayrılıyor ve beş günde 750 km yol kat etmeyi planladığımız Orta Portekiz rotamıza başlıyoruz. Kırmızı boyalı, 25 Nisan Köprüsü’nden karşıya geçiyoruz. Yaklaşık 40 km mesafedeki Setubal ilk durağımız. Hiç bilmediğiniz bir şehre gidiyor ve kısa zamanda çok… Continue Reading →