arpa boyu yol

Az gittim, uz gittim, dere tepe düz gittim. Bir de dönüp baktım ki bir arpa boyu yol gitmişim...

Category

Bütçe

Gürcü başkenti Tiflis

İkindi saatlerinde vardığımız Tiflis’deki ilk durağımız eski Tiflis bölgesi oluyor. Kura Nehri kenarından şehri selamlayan, şehrin kurucusu Kral Vakhtang Gorgasali’nin heykeli önünden, Metekhi Köprüsü’nden geçiyoruz. Kayalıklar üzerindeki Meteksi Kilisesi ise şehrin kurulduğu 5. yüzyılda, Tiflis’in ilk kilisesi olarak yaptırılmış. Tam… Continue Reading →

Urla’nın köyleri

#Kıyıkıyıkuzeyege rotamızın dördüncü gününde, Karagöl’ü sonbahar hüznü ile başbaşa bırakıyor, Yamanlar eteklerinden kıvrıla kıvrıla Karşıyaka’ya iniyoruz. Batıya doğru yol alıyor ve Sasalı’da PTT’nin yanındaki kahvehanede kahvaltı molası veriyoruz. Menüde tavada yumurta ve çay var. Zorlu bir gecenin ardından bir bardak… Continue Reading →

Kıyı Kıyı Kuzey Ege: Babakale

Karanlık bir İstanbul sabahında, henüz güneş doğmadan yola çıkıp sisli ve yağmurlu Trakya yollarını uçtan uca geçiyor ve Gelibolu-Lapseki feribotuna binerek Çanakkale’ye geçiyoruz. Kahvaltı için Tekirdağ tarafında yer araştırırken, asfaltlama çalışmaları nedeni ile kapanan şeritler ve artan trafikte daha fazla… Continue Reading →

sarı, sıcak: Yezd, İran

Hemen hemen bir haftadır İran’dayız ve başkentten güneye doğru izlediğimiz rotada altıncı durağımız Yezd oluyor. İsfahan’ı ikiye bölen Zayende Nehri’nin suladığı bereketli toprakları arkamızda bırakıp İran çöllerinden geçen yol boyunca beş saat kadar ilerliyoruz. Kaşan‘da rastladığımız bir rehber, en azından… Continue Reading →

Dünyanın yarısı: İsfahan

Sabah serinliğinde Abyaneh sokaklarında dolaşıp güneş tepeye varmadan yola çıkıyoruz. Saat 14:30’da İsfahan merkeze varıyoruz.  Şehri ikiye bölen Zayende Nehri’nin bereketini şehre girer girmez kendini fark ettiriyor. Çölün ortasındaki kent Zayende ile adeta hayat buluyor. Yöreye sıra sıra özgü çınar… Continue Reading →

Kaşan, İran

Sekiz gün sürecek İran rotamızın ikinci gününde Kaşan’dayız. Burada eski şehrin sokaklarında kaybolacak, müzeye çevrilmiş tarihi evleri ve hamamları gezecek, sokakları ve kapalı çarşıyı fotoğraflayacağız. Kaşan, sıradağların doğusunda, Kevir Çölü’nün batısında kalıyor. Eskiden önemli bir kervan yolu olan güzergah üstünde… Continue Reading →