arpa boyu yol

Gezi ve kamp notları, alternatif rotalar ve fotoğraflar

Category

Çarşı Pazar

Kastamonu’da 2 saat

Bugün rotamızın 12. günü ve yorulmaya başladık. Batı Karadeniz’de kamp rotası hazırlıkları yaparken rotayı Araç yaylalarından sonra Kastamonu şehir merkezine çevirmiş ve tüm günü buraya ayırmayı planlamıştık. Ancak, bayram tatilinde, resmi müzelerin ve çarşı pazarın kapalı olacağını düşünerek rotayı değiştirdik…. Continue Reading →

İnebolu’da 2 saat

Dağları tepeleri aşıp ancak ikindi saatlerinde İnebolu ’ya varıyoruz. Bu akşam için konaklamayı planladığımız noktaya halen 100 km’den fazla mesafemiz olduğu için İnebolu’da hızlı bir tur atıp yola devam etme niyetindeyiz. Rota hazırlık aşamasında, rotanın her bir günü için, günlük… Continue Reading →

Çölde sinema: Marakeş

Çölde çekilmiş pek çok filmin oyuncularını misafir etmiş otelimizden ayrılıyor ve Marekeş yönünde devam ediyoruz. Yol üstünde, Kazablanka‘ya uçuş yapılan küçük de bir uçak pisti var. Muhtemelen çekim ekiplerinin ve ekipmanlarının taşınması için inşa edilmiş. Günün ilk durağı başka bir… Continue Reading →

beyaz Afrikalı: Essaouira

Marakeş’den Essaouira’ya doğru gidiyoruz. Atlas Dağları’nı aştığımız uzun kara yolculuklarımızda aşina olduğumuz türlerden farklı bir tür ağaç nerede ise tüm bölgeye yayılmış. Argan ağacı dünyada sadece bu bölgede yetişen, Fundagillerden endemik bir tür bitki. Zeytine benzer meyvesinden yine zeytinyağına benzer… Continue Reading →

Çöl ve iki nehir: Todra ve Dades

Kerpiç köy evleri gittikçe seyrekleşiyor ve Merzouga yolunun bir tarafı kara kuru çorak toprak iken diğer tarafında, uzaklarda turuncu renkli tepeler belirmeye başlıyor. Otel tabelalarının olduğu asfalt ana yoldan iç tarafa yol ayrımları var. Kimi ayrım asfalt devam ediyor ve… Continue Reading →

Fas gezi rehberi

Azgezmiş fotoğrafçı arkadaşlarla on bir gün boyunca Fas Krallığı’nda uzun bir rotada seyahat ettik. Yaklaşık 2500 km yol gittik ve on kadar şehir gördük. Bağımsızlığını 1956’da kazanmış ve Fas Krallığı olarak tanınmış topraklara gitmeden önce, yakın tarih ile ilgili birkaç… Continue Reading →