arpa boyu yol

Az gittim, uz gittim, dere tepe düz gittim. Bir de dönüp baktım ki bir arpa boyu yol gitmişim...

Category

Haftasonu

İstanbul Oyuncak Müzesi: bundan benim de vardı!

Masallar, ninniler, oyunlar ve oyuncaklar her çocuğun ve hali ile her toplumun sessiz tanıkları, tarih defterinin yazmanları ve medeniyet taşları imiş. Bundan sebepmiş Ankaralı bir çocuk ile İran’ın kuş uçmaz kervan geçmez bir dağ köyündeki bir çocuk yıllar sonra birlikte beş taş… Continue Reading →

Sakarya yaylaları ve Sülüklügöl kampı

Uzun bir hafta sonu rotası planlıyor ve üç gün boyunca Batı Karadeniz’de 1200 km yol yapıyor, farklı duraklarda iki gece kamp atıyoruz. Planlama aşamasında, İstanbul’dan yola çıkarken Düzce yaylaları veya Sakarya yaylaları arasında kalıyoruz. Kamp atarak seyahat etmek için kısa… Continue Reading →

Sirkeci Garı ve Orient Ekspres

19. yüzyılın sonlarında Avrupa burjuva sınıfının artan keşif duygusu, onları baharat kokulu, otantik başkent İstanbul’un gizemli sokaklarına kadar getirir. O zamanlar, günler süren yoldan gelen trenin son düdüğü Sirkeci Garı’nda çalar! ∗∗∗ Tanzimat dönemi yıllarında modern Batı dünyasına uyum çabalarının… Continue Reading →

İzmir – Bornova

İstanbullu bir insanın Ege kıyılarında ilk farkettiği, bu kıyılarda yaşayan insanlara sirayet etmiş rahatlık olacaktır. İstanbul’da iken kılcal damarlarımızda bile hissettiğimiz yüksek tansiyon, İzmir’e gelince yerini trafik ışıklarının uzunluğuna bırakır. Yaya şeridine ilk adımını yeşil ışık yandıktan sonra atan İzmirli… Continue Reading →

Foça, İzmir

Dikili’den İzmir’e doğru köy köy geze geze ilerliyoruz. Yolda artan petrol ve gaz tankerlerinden ve güneşli havada ağırlaşan atmosferden rafineri üssü Aliağa’ya yaklaştığınızı anlayabilirsiniz. Aman yol ayrımına dikkat! Foça tabelasını gördüğünüz ilk yoldan sağa saparsanız Eski Foça’dan önce sanayi bölgesinden… Continue Reading →

Dionysos’un sofrası: Gödence

Kuzey Ege’yi kıyı kıyı gezip Urla’ya vardık. Urla Hasat çiftliğinde zeytin hasatı ile geçen yorucu olduğu kadar da keyifli üç günün ardından artık eve dönüş vakti geldi! Kahvaltının ardından toparlanıyor, çoktan iş başı yapmış ahali ile ve son çite kadar peşimizi bırakmayan… Continue Reading →