arpa boyu yol

Gezi ve kamp notları, alternatif rotalar ve fotoğraflar

Category

Müze

Aizanoi Antik Kenti

Aizanoi Antik Kenti, Kütahya şehir merkezine yaklaşık 50 km mesafede yer alıyor. Antik kente ulaşmak için Kütahya-Uşak karayolu üzerinde Çavdarhisar merkezine varmadan, kahverengi tabela yönüne sapıyoruz.  Bu topraklar üzerinde tespit edilmiş yerleşik yaşam izleri günümüzden 5 bin yıl öncesine dayanıyor…. Continue Reading →

Termessos Antik Kenti

Sisli bir fotoğraf karesinin peşine takılıp gittiğimiz Termessos Antik Kenti’ni pırıl pırıl güneşli bir sonbahar gününde geziyoruz. Zorlu coğrafya, bu kadar büyük bir antik kentin, çok fazla zarar görmeden günümüze kadar ulaşabilmiş olmasının da arkasındaki sır olmuş. Sarp bir dağın… Continue Reading →

Van Gezi Rehberi

İstanbul’dan günün ilk uçağı ile Van’a ulaşıyoruz. Uçak biletini aldıktan sonra CarWan firmasından internet üzerinden kiraladığımız araç ile henüz kahvaltı saatinde Edremit sahiline varmış oluyoruz.  Yörede kahvaltı sofraları meşhur olunca yola çıkmadan önce internet üzerinde kısa bir araştırma yapmıştım. Okuduğum… Continue Reading →

Boston: Müzeler

Boston; Harvard ve MIT gibi başarılı üniversiteleri ile tanınan, genellikle eğitim-kültür seviyesi yüksek insanların yaşadığı, ekonomi olarak ABD ortalamasına göre pahalı bir şehir olarak tarif edilebilir. ABD’nin en eski metro hattına sahip şehri, genel olarak deniz seviyesinde ve düz olduğu… Continue Reading →

Kuzeyli Balıkçılar ve Cadılar

Güneşli bir Cumartesi sabahında erkenden yola çıkıyor ve Boston’a araba bir saat mesafedeki kuzey kasabalarını ve ’80 dönemi çocuklarına daha da tanıdık gelecek Salem şehrini gezmeye gidiyoruz.  Şehir merkezinden henüz yarım saat kadar uzaklaşmıştık ki, klasik Amerikan filmlerinden aşina olduğumuz… Continue Reading →

Kastamonu’da 2 saat

Bugün rotamızın 12. günü ve yorulmaya başladık. Batı Karadeniz’de kamp rotası hazırlıkları yaparken rotayı Araç yaylalarından sonra Kastamonu şehir merkezine çevirmiş ve tüm günü buraya ayırmayı planlamıştık. Ancak, bayram tatilinde, resmi müzelerin ve çarşı pazarın kapalı olacağını düşünerek rotayı değiştirdik…. Continue Reading →