arpa boyu yol

Az gittim, uz gittim, dere tepe düz gittim. Bir de dönüp baktım ki bir arpa boyu yol gitmişim...

Category

Plan

Gürcistan’da bir hafta

Bir hafta boyunca Kafkas Dağları’nın eteklerinde dolaşacak, Ağustos sıcağında İstanbul’dan kaçacağız! Yola çıkana dek Gürcistan ile ilgili pek fikrim yoktu. Yıllar önce (3G yokken!) kısa süreli bir canlı yayın için Telekom operatörü ile bir iletişime geçmeye çalışmıştım ve İngilizce bilen… Continue Reading →

Gürcistan rotası hazırlıkları

Kafkasya sırtlarına doğru bir hafta sürecek seyahatimize iki hafta kalmış ve kendi adıma plan program yapmaya zaman ayırmadan yeni bir Azgezmiş organizasyonuna sırtımı dayamış, rahattayım! Bunca zamandır önce gezip görüp sonradan meraklanıp alacak listesi çıkarıyorum. Gürcistan’da işler biraz farklı olsa… Continue Reading →

Dalmaçya Kıyılarında 12 gün

Şehirlerin de insanlar gibi bir enerjiye sahip olduğuna inanıyorum ve bazılarını daha ilk görüşte çok sevip tüm sokaklarını arşınlamak isterken bazılarını sadece bir durak olarak görüyorum. Kimisini de eve döndükten sonra çok özlüyor, oralara tekrar gitmek istiyorum…Eski Yugoslavya topraklarındaki 12… Continue Reading →

İber Yarımadası’nda 8 gün

İstanbul’da henüz gün doğmamışken yola çıktım. 4,5 saat uçuş üstüne saatleri iki saat geriye ayarlayarak günlük güneşlik bir Pazar sabahında, Portekiz’in başkenti Lizbon’da azgezmiş arkadaşlarımla buluştum. Fotoğraf sever bir gezginin ışığı ve farkı kovalama derdini anlamayı çok iyi başaran yerli şoförümüz ile… Continue Reading →

Balkanlar 2

Bu ilk rota değil ikinci; Her bahar bende bir Balkanlar hayali uyanır, sonra yazarım çizerim ve bilet alamadan gündem değişir, kah Doğu Karadeniz yaylaları olur, kah İtalyan şehirleri olur, kah lateral malleol olur; bakalım bu sene neler göreceğim! ilk notları yazdığımda Hırvatistan vize istemiyordu… Continue Reading →

Kars’da 4 gün

İlk günden şehre ısındık yarım metre buzla kaplı Çıldır Gölü’nde önce balık tuttuk sonra kızak kovaladık, köylerde dolaştık, Ani harabelerinde yüzyılları adımladık ve Kars’dan ayrılacağımız bu sabah güneşli bir güne uyanıyoruz. Erkenden Kars sokaklarına çıkıyoruz. Kalenin kurulduğu tepenin eteklerindeki eski mahalle… Continue Reading →