arpa boyu yol

Az gittim, uz gittim, dere tepe düz gittim. Bir de dönüp baktım ki bir arpa boyu yol gitmişim...

Category

Türkiye

İstanbul Oyuncak Müzesi: bundan benim de vardı!

Masallar, ninniler, oyunlar ve oyuncaklar her çocuğun ve hali ile her toplumun sessiz tanıkları, tarih defterinin yazmanları ve medeniyet taşları imiş. Bundan sebepmiş Ankaralı bir çocuk ile İran’ın kuş uçmaz kervan geçmez bir dağ köyündeki bir çocuk yıllar sonra birlikte beş taş… Continue Reading →

Sakarya yaylaları ve Sülüklügöl kampı

Uzun bir hafta sonu rotası planlıyor ve üç gün boyunca Batı Karadeniz’de 1200 km yol yapıyor, farklı duraklarda iki gece kamp atıyoruz. Planlama aşamasında, İstanbul’dan yola çıkarken Düzce yaylaları veya Sakarya yaylaları arasında kalıyoruz. Kamp atarak seyahat etmek için kısa… Continue Reading →

Sirkeci Garı ve Orient Ekspres

19. yüzyılın sonlarında Avrupa burjuva sınıfının artan keşif duygusu, onları baharat kokulu, otantik başkent İstanbul’un gizemli sokaklarına kadar getirir. O zamanlar, günler süren yoldan gelen trenin son düdüğü Sirkeci Garı’nda çalar! ∗∗∗ Tanzimat dönemi yıllarında modern Batı dünyasına uyum çabalarının… Continue Reading →

farelerin efendisi: Apollon Smintheus

Günün ilk durağı için, pırıl pırıl bir sabaha uyandığımız Babakale‘den kuzeye doğru geri dönüyor ve Gülpınar Köyü’nde zeytinliklerle komşu antik kent Apollon Smintheus‘a gidiyoruz. Kazı alanının girişinde, bizi MÖ 2. yüzyıl tasarımı tapınak karşılıyor. Halkın kutsal alanları özgür şekilde kullanımının… Continue Reading →

bir Ege destanı: İlyada

Ege Denizi’ne kıyı komşuların, ada halklarının ve Çanakkale körfezinde kurulu Troya kenti halkının da ticaret ile geçindiği ve refah içinde yaşadığı zamanlarmış. Gün gelmiş, iki tüccar halk arasında süregelen rekabet korkunç bir savaşa dönüşmüş.  Geleceğe yön veren kehanetlerin rüya yorumlarına… Continue Reading →

Likya denizi: Kekova

Demre’ye bağlı Üçağız Köyü’ne gitmek için, günde tek sefer olan Demre-Kekova minibüsüne biniyorum (Yaz mevsiminde daha sık sefer olabilir ancak Eylül ayı sonundayız ve bayram tatili nedeni ile okullar bir hafta geç açılacak ve sezon birkaç gün sonra resmen sona… Continue Reading →