Gezi ve kamp notları, alternatif rotalar

Category Türkiye

Milas Gezi Rehberi

Bu sabaha Denizcik Gölü manzarasını seyrederek başladık ve güneş henüz yükselirken Beçin Kalesi’ne tırmandık. Günün büyük bölümünü ise, Güney Ege kamp rotamızın can damarı olan, takip ettiğimiz antik dönem Karia yolunun başlangıcı tarihi Milas yerleşimine ayırdık. Ağustos sıcağının ve pandeminin… Continue Reading →

Latmos Kaya Resimleri

Yaklaşık bir hafta sürecek olan Güney Ege kamp rotamızı takip ediyor ve Milas’dan Bafa Gölü’ne doğru ilerliyoruz. Bugün, rota hazırlık aşamasında bizi çok heyecanlandırmış, prehistorik döneme tarihlenen kaya resimlerinden bir kaç tanesini görmeyi planlıyoruz. İncelediğim farklı kaynaklardan yerini tespit edebildiğimi… Continue Reading →

Euromos Antik Kenti

Fotoğraflarını ilk kez 1990’lı yıllarda yayınlanmış Atlas Dergilerinde gördüğüm, antik dönem Zeus Tapınağı’nın ev sahibi Euromos Antik Kenti’ni görmeye gidiyoruz. Sütunlarının çoğu yıkılmadan günümüze kadar ulaşmış olan tapınak, halk arasında “Ayaklı” olarak biliniyor. Antik kentin tapınağı, İzmir-Milas karayolu üzerinden de… Continue Reading →

Milas Çomakdağ Köyü

Sekiz senenin ardından bu kez antik Karia Yolu’nu takip ettiğimiz kamp rotamız ile Çomakdağ Köyü’ne geliyorum. Bu gece köy yakınlarında kamp kuracak ve yarın sabah köyü gezeceğiz. Çomakdağ Köyü’nü, yüzyıllardır korunan mimarisi ve gelenekleri ile hayli bilinir, turistik ve fotojenik… Continue Reading →

Beçin Kalesi ve Beçin Ören Yeri

Beçin yerleşkesi Milas Ovası’na hakim, yüksek bir düzlükte kurulmuş. Kalenin dik yamaçlarında ve eteklerinde bulunan izler, antik dönemde bu bölgenin mezarlık (nekropol) olduğunu göstermiş. Kurtarma kazıları sırasında bulunan izler, iç kaledeki antik yerleşkenin tarihini MÖ 3000’li yıllara kadar götürüyor (tunç… Continue Reading →

Denizcik Gölü Kampı

Bu akşam Denizcik Gölü’nü seyreden bir ormanlık alanda çadır kampı kuruyoruz. Yarın ise Milas’a gidecek ve öncesinde Unesco Dünya Mirası Geçici Listesi’ne alınmış Beçin antik yerleşkesini gezeceğiz. Mümkün olduğunca İç Karia kültür rotasını takip ettiğimiz Güney Ege kamp rotamızın ilk… Continue Reading →