Ana sayfa » Batı Karadeniz hafta sonu rotası
Karabük - Bartın sınırını geçerken adeta masal aleminde hissediyoruz

Batı Karadeniz hafta sonu rotası

Bu hafta sonu tatili uzatıyor ve üç gün boyunca İstanbul – Sakarya – Bolu – Karabük – Bartın güzergahında, üç günde 1200 km yol yapıyoruz. İki gece doğada kamp kuruyoruz. Dolu dolu geçen üç gün içinde gördüğümüz ve ziyaret ettiğimiz yerleri bağlantılı yazılarda detaylıca anlatıyorum. Batı Karadeniz hafta sonu rotamızı şu şekilde özetleyebilirim:

İlk gün, Sakarya yaylalarına çıkmaya çalışıyor ve son bir kaç gündür yağmur yemiş toprak yollarda şartlar el verdiği kadar yol alıyoruz.

Acelle Yaylası’nda yarı yoldan geri dönerken Davlumbaz Yaylası’nda sis içinde kalıyoruz.

Konaklamak iiçin, saklı olduğu kadar da meşhur olan doğa harikası Sülüklügöl kıyısında kamp kuruyoruz! Vaktiniz kalır ise orman içinden Çubuk Gölü’ne veya Karamurat Gölü’ne kadar yürüyebilirsiniz. Orman girişinden itibaren, rota işaret tabelaları mevcut.

Sülüklügöl kampı

İkinci gün erkenden yola çıkıyoruz. Taşkesti merkezinde bir kafede mola veriyor, dolu dolu bir kahvaltı yapıyoruz. Bu leziz hafta sonu kahvaltısının ardından Abant Gölü’na doğru yola devam ediyoruz. Abant Gölü’nü görüyor, çevresinde yürüyüş yapıyoruz.

Karabük sınırları içinde kalan Hadrianapolis Antik Kenti, özellikle mozaikleri ile görülmeye değer. Kazı çalışmaları durduğu ve mozaiklerin üstü koruma amaçlı olarak örtülmüş olduğu için biz açık alanları geziyoruz.

Yörük Köyü ve Safranbolu güzergah üzerindeki yerel kültürünü koruyan ve tanınması gereken bölgeler olarak sayılabilir.

Karabük Bulak’daki Mencilis Mağarası Türkiye’nin dördüncü büyük mağarası imiş. Mağara çıkışında yerel Bağlar Gazozu içip serinlemeyi ihmal etmeyin!

Hafta sonu kadar kısa süren Batı Karadeniz rotamızın ikinci gecesinde, Amasra Akkonak mevkiinde çadır kuruyoruz. Sahilden yükselen ışık kirliliğine rağmen gökteki yıldızlar altında, manzaralı bir gece oluyor.

Tatilin son gününe yağmur ile başlıyoruz. Gün doğumunda başlayan sağanak yağışın kısa bir süre yavaşlamasını fırsat bilip hızlıca çadırı ve kamp malzemelerimizi topluyoruz.  Kahvaltı için Amasra merkezine iniyor ancak Pazar sabahı saat 8’de açık bir kafe bulamıyoruz. Bartın şehir merkezine doğru yola devam ediyoruz.

Gün boyu devam eden yağmur İstanbul girişine kadar bizimle geliyor.