Ana sayfa » Beşpınar Yaylası Kampı
Bespinar Yaylasi kampi

Beşpınar Yaylası Kampı

Yalova ormanlarına kampa gidiyoruz. İki veya üç gece Armutlu Yarımadası’nda kamp kurduktan sonra Bursa’ya doğru gideceğiz. Yola çıkmadan önce hızlı bir araştırma yapıyorum. Yalova yaylaları genellikle Çınarcık – Armutlu yönünde sıralanıyor. Biz ise, Bursa sınırına yakın iki yaylaya doğru yola çıkıyoruz. Bugün Kirazlıpınar ve Beşpınar yaylalarını göreceğiz.

Kirazlıpınar Yaylası

Wikiloc uygulaması üzerinde çizilmiş rotaları incelerken rastladığım yol fotoğraflarının peşine düşüyoruz. Topçular İskelesi’nden güneye doğru devam ediyoruz. Köylerden geçiyor ve ormanlık alanda ilerliyoruz.

Burhaniye ve Höyüktepe çevresinde çizilmiş yürüyüş ve off-road rotaları Sugören Köyü’nden başlıyor. Ben ise kuzeyden, Çukurköy’den geçerek de aynı yola çıkabiliriz diye düşünüyorum. Fotoğraflara bakılırsa Kirazlıpınar Yaylası’na (650 metre) varmadan, orman içinde uygun bir alanda kamp kurabiliriz!

Çukurköy sonrasında da, köy yolunun devamını haritada görmemize rağmen geçemedik. Kimi zaman, daha önce geçtiğimiz veya harita üzerinden takip ettiğimiz rota üzerinde değişikliklerle karşılaşabiliyoruz. Güncel ihtiyaçlara göre, köy yolu ev sahibinin bahçe kapısında bitebiliyor veya yol çit ile ara. geçişine kapatılabiliyor.

Köy merkezine geri dönmeden ormana doğru tırmanan bir traktör yolunu da deniyoruz. Aracımızın dönebileceği bir noktaya kadar tırmanıyor ancak tepede gördüğümüz düzlüğe varamadan köy yoluna geri iniyoruz.

"<yoastmark

Beşpınar Yaylası

Beşpınar Yaylası Yalova Güneyköy ile Bursa Hamzalı köyleri arasında kalıyor. Ana yoldan Bursa yönünde devam ediyor ve Güneyköy’e gidiyoruz.

Hamzalı Köyü girişinde Beşpınar Yaylası tabelası dikilmiş. Wikiloc’daki haritaya ve yaklaşık iki yıl önce çizilmiş rotaya baktığımda, köy içinden devam eden ve yaylaya çıkan bir orman yolu olduğunu görebiliyorum.

Köy içinde devam ediyoruz. İlk birkaç sokak çıkışı çit ile kapatılmış ve her sokak başında ters yönü gösteren bir yayla tabelası görüyoruz.

Köy çıkışına kadar gitmeden geri döndük. Mavi tabelanın işaret ettiği, belli ki yeni açılmış olan toprak yolda ilerledik. Rüzgar güllerinin önünden devam eden tırmanış boyunca birkaç çoban çadırı gördük. Nihayet haritada işaretlenmiş olan Beşpınar Yaylası’na vardık.

Karşımıza geniş bir düzlük çıkıyor. Yamaçtan baktığınızda güzel bir manzara var. Rüzgardan sakınabilmek için açıkta kalmayan kuytu yerleri kontrol ettik. Ön taraftaki ağaçların gölgelerinde piknik çöpleri yayılmış. Ağaçların arkasında kalan düzlüğün bir bölümü ise çit ile kapatılmış. Maalesef, bu tepe bizim için uygun görünmüyor.

Toprak yolu takip ettik, hayvanlar için açılmış yalağı geçtik ve orman içine doğru ilerledik. Toprak yolun bittiği yerde kamp kurduk.

Yolun orman tarafında çadırımızı kurduk ve iki gece burada konakladık. Yamaç tarafında ise gün içinde kullanabileceğimiz bir gölgelik çadır kurduk.

Bugün İstanbul’dan ayrılmamız öğle saatlerini buldu. Feribot iskelesinden itibaren 60 km daha yol alarak kamp yerimize ulaşmış olduk. Güneş henüz parlak iken çadırımızı kurduk ve eşyalarımızı yerleştirdik. Gün batımını seyrederken çay demledik.

Oudemansiella mucida - Xerocomus zelleri - Meripilus giganteus
Oudemansiella mucida – Xerocomus zelleri – Meripilus giganteus

Kampta zaman nasıl geçiyor?

Akşam üstü çıkan rüzgar ile hava sıcaklığı bir saat içinde 20 dereceden 10 dereceye kadar indi. Günün yorgunluğu ile geceyi fazla uzatmadan erkenden uyuduk.

Sabah yaylada otlamaya gelen ineklerin çan sesleri ile uyandık. İnekler çevremizde otlarken biz de kahvaltı hazırladık.

Gün boyunca orman içinde kısa yürüyüşler yaptık. Çimlerde oturduk, kitap okuduk veya oyun oynadık.

Yayla çevresinde gezerken güz çiğdemleri arasında ismini bilmediğimiz çok çeşitli yabani ot ve çiçekler gördüm. Daha önce görmediğim bir kaç yeni mantar türü ile tanıştım.

Su ihtiyacımızı 500 metre kadar ilerimizdeki çeşmeden karşıladık. Kampta geçen iki gün boyunca, bu çeşmeye su almaya gelip geçen çobanlar dışında kimse ile karşılaşmadık.

Yakınlardaki Şakayık Tepe’ye doğru da yürüyüş yapabilirsiniz. Bölgeye bahar aylarında gelirseniz doğal olarak yetişen şakayık çiçeklerini görebilmek mümkün! Şakayık çiçeği koruma altında bir tür ve koparanlara yüksek para cezaları belirlenmiş.

Rota üzerinde ne yenir: Güneyköy

Beşpınar Yaylası yolu üzerinde yemek molası vermek isterseniz Güneyköy’de hingel mantı ve suraçet yemeniz öneriliyor. Bu köyde Kafkas (Dağıstan) göçmenleri yaşarmış ve kültürel lezzetlerini yaşatırlarmış.

Okuduğuma göre, Kurtuluş Savaşı sırasında Güneyköy’den yaklaşık 105 genç orduya yazılır ve ancak bir kaç genç geri döner. O dönemde çekilmiş bir fotoğrafı muhtarlıkta görmek mümkünmüş.

Görebildiğimiz kadarı ile Güneyköy’ün nüfusu artmaya devam ediyor. Köy çevresinde çok sayıda villa inşaatı başlamış ve doğalgaz tesisatı döşeniyor. Meydanda ve sokaklarda Mobese kameraları yerleştirilmiş.

Bölgede yürüyüş yapan doğa severler genellikle bu köyde buluşuyor. Wikiloc gibi uygulamalarda, Güneyköy’den geçen ve çevredeki tepelere ve köylere doğru çizilmiş alternatif rotalar bulabilirsiniz. Beşpınar Yaylası’na çıkarken bazı kavşaklarda işaretlenmiş kırmızı-beyaz boyalar görüyoruz.

Yalova Yaylaları

Erikli Yaylası

Erikli Yaylası ve çevresi günümüzde oldukça bilinir ve günübirlik yürüyüş turları gibi çeşitli aktivitelere ev sahipliği yapıyor. Yaylada gerek belediye gerek ise özel işletmeler tarafından işletilen birkaç tesis ve kamp alanı var.

Geçtiğimiz yaz başında, bir yürüyüş grubu ile çevreyi gezip görme fırsatım oldu. Teşvikiye Köyü’nün sırtlarına kadar minibüs ile ulaştık. Orman içinde akan dereleri takip ederek yaklaşık 10 km yürüdük ve Erikli Yaylası’na indik.

Patika üzerinde Dipsizgöl kıyısında ve Mere Şelalesi’nde mola verdik.

"<yoastmark

Delmece Yaylası

Geniş ve yerleşik düzenin her mevsim devam ettiği, geniş bir yayla. Güncel youtube videolarından görebildiğim kadarı ile çevresinde çok sayıda rüzgar gülü inşa edilmiş.

Yayla yolu da birkaç sene önce yayınlanmış vloglara göre çok daha geniş ve düzgün görünüyor.

Yayla yaklaşık 750 metre yükseklikte. Gideceğimiz günlerde hava durumu bulutlu gösteriyor. Haritadan, yaylanın yakın çevresinde inşa edilmiş rüzgar güllerinin sıralanışına baktığımızda havanın rüzgarlı ve soğuk olabileceğini tahmin ediyorum.

Açık arazide ses dalgaları şehirde duyduğumuzdan daha uzaklara kadar gidebilir. Rüzgar gülü yakınlarında bir kamp deneyimim olmadı ancak bölgede gece gürültü duyma ihtimali de yüksek.

Yayla çevresindeki orman yollarını araştırmaya vaktim olmadı.

Karlık Yaylası ve Göleti

Delmece Yaylası’nın sırtını dayadığı tepenin arkasında kalan daha küçük ve daha yüksek (850 metre) bir yayla. Yaylaya giden yol boyunca rüzgar güllerinin sıralandığı görülüyor (RES : Rüzgar Enerji Santrali).