Ana sayfa » Ilgaz Dağı: Büyükhacet Tepesi
Ilgaz Dağı zirvesindeki yabani çiçekler kayaların arasından yeşermiş

Ilgaz Dağı: Büyükhacet Tepesi

Batı Karadeniz’de bir gezi ve kamp rotası çizmek için haritayı önümüze açtığımızda, Ilgaz Dağı’nın zirvesi de öylece haritanın ortasından bize göz kırpıyordu. Zirveye kadar uzanan belli belirsiz bir yol görünüyordu ama ben bu yolun araç ile gitmek için uygun olacağını ve yürüyerek de zirveye ulaşabileceğimizi düşünmemiştim.

– – – o – – –

Rota hazırlıkları tamamlandı ve yola çıkmak için sabırsızlandığımız gün nihayet geldi çattı. Önümüzdeki 13 gün boyunca yol bizi nerelere götürecek, evdeki plan çarşıya ne kadar uyacaktı bakalım?

İstanbul’dan yola çıktık, Düzce, Karabük, Kastamonu yaylalarını geçip Karadeniz sahiline ulaştık. Sinop ve Samsun’a kadar gidip Amasya üzerinden dönüş yoluna geçtik. Son gece Ilgaz Dağı eteklerinde konaklamayı planlamıştık. Hazırlık aşamasında okuduğum, zirve tırmanışı yapmış dağcıların blog yazılarına ve bölgedeki yaban hayatı ile ilgili endişelerine dayanarak bu güzel yolculuğun son gecesini kampta değil otelde geçirmeye karar verdik. Dikkat ayı çıkabilir! (bakınız: Pınarbaşı-Şenpazar yolu ve Sinop Akgöl kamp gecemiz)

Ilgaz Dağı Milli Parkı girişindeki görevli otele gideceğimizi duyunca, “ben olsam bu araba ile bir de zirveye çıkardım” dedi ve yeniden hesap kitap yapmaya başladık. Hemen yol tarifini aldık ve ertesi gün için planladığımız dönüş yolunu yeniden şekillendirdik. Dağları, dereleri aşmış Batı Karadeniz kamp rotamız henüz bitmemişti!

Ilgaz Dağı zirvesinden manzara çok güzel
Ilgaz Dağı zirvesinden manzara çok güzel!

Güneşli ve yağışsız bir havaya uyandık. Kahvaltının ardından hemen toparlanıp otelden ayrılıyoruz ve rotamızı Çatören tarafına çeviriyoruz.

tepeye ulaşana kadar ince ince akan dereyi takip ettik

Anayoldan ayrıldığımız, Çatören sapağından itibaren arazide yaklaşık 20 km gideceğiz. Hava kuru olduğu için toprak zeminde, nispeten çok zor olmayan, bol sarsıntılı ama bir o kadar da keyifli bir yolculuk yapıyoruz. Yol takibi yaptığım off-line wikiloc haritasında işaretlediğim bir kaç noktadaki yönlendirme tabelaları ile kaybolmadan, dere boyunca tırmanmaya devam ediyor ve nihayet, Batı Karadeniz bölgesinin en yüksek dağ kütlesinin doruk noktasına ulaşıyoruz. (wikiloc: 2620 metre; wikipedia: 2587 metre).

2000 metre üstünde orman bitiyor ve dağları yabani çiçeklerle süslüyor

Daha önce daha yüksek irtifalarda, Doğu Karadeniz yaylalarında ve Gürcistan’da Kazbek Dağı eteklerinde bulunmuştum ama bugün burada olmanın, zirvede olmanın keyfi hiç birine benzemiyor!

Kullandığımız araç 1987 model Mitsubishi Pajero 2.6 ve arazi kurak olduğu için yolun genelini 4*2 vites ile ilerleyebiliyoruz.

Ilgaz Dağı Büyükhacet Tepesi

Doruğa çıktığımızda, hemen bayrak direğinin altında ve biraz aşağısında iki kabir gördük; başlarına birer kaya parçası konmuştu ama isim veya tarih göremedik. Allah rahmet eylesin.

Ilgaz, Anadolu’nun sen yüce bir dağısın!