Safranbolu‘da verdiğimiz kısa bir yemek ve gezi molasının ardından bu akşam kamp kurmayı planladığımız Araç yaylalarına doğru devam ediyoruz.

Karabük-Kastamonu yolundan, Araç’a varmadan sapıyor ve Araç-Kurşunlu yönünde ilerliyoruz. Sıragömü ve Fındıklı yaylalarını geçiyoruz. Ortalama 1600 metre rakımlı bu yaylalar arasındaki yollar mahalle olarak kaydedilmiş ve elektrik hattı çekilmiş.

Tabelaları ve asfalt yolu takip ederek ilerliyoruz. Kimi yaylalarda yeni betonarme evler yapılmış ve eski ahşap evler terkedilmiş. Birbirine geçmiş kütüklerle yapılmış ahşap evler ise o kadar güzel ki, fotoğraf molası vermeden geçmiyoruz. Yol üzerinde gördüğümüz diğer yaylalar, Sarıçam, Munay ve Kirazlı Mahalleleri olarak sıralanıyor.

Arazi geniş olduğu ve biraz orman içine girdiğimizde iklim hemen değiştiği için köylerden de fazla uzaklaşmak istemiyoruz.

Araç yolları

Araç ormanları

Araç Gölcük Yaylası

Belli ki yakın zamanda, büyük bir şenlik ateşinin yakılmış olduğu Gölcük Yaylası’nda kamp kuruyoruz. Tam da akşam serinliği bastırmışken, güzel bir çay demliyor ve kısa süre önce kullanmaya başladığımız arazi aracımızın bugün 300 bin km’yi devirmesini kutluyoruz. Çayın yanında, Safranbolu’dan aldığımız meşhur cevizli çörekler de var!

Batı Karadeniz kamp rotamızın en yüksek irtifadaki kamp akşamında güneş gözden kaybolunca hava sıcaklığı da hızla düşüyor. Yıldızlar gökyüzünde dansetmeye başlamışken biz de derin bir uykuya dalıyoruz.

Araç Gölcük Yaylası kampı

Bugün bayram ve ışıl ışıl bir sabaha uyanıyoruz! Güneş ile ısınıyor ve güzel bir kahvaltı yapıyoruz.

Kastamonu’daki ikinci günümüzde Daday ve Azdavay bölgelerinden geçeceğiz!