Yaklaşık iki hafta olarak planladığımız Toroslar kamp rotamızın ikinci gecesinde, ilk kampımızı Ekşili Göleti kıyısında kuracağız.

Bugüne Burdur merkezinde başladık. İki sene önce çizdiğimiz Göller Yöresi kamp rotamız sırasında gezip dolaştığımız Burdur şehir merkezinde bu sabah fazla vakit geçirmeyeceğiz. Çarşıdan ceviz ezmesi alıyor ve saat kulesi altında sabah kahvesi içiyoruz. Öğle saatine kadar yolumuz üzerinde ilgimizi çeken adresleri gezip görecek ve akşam saatlerine kalmadan uygun bir yer belirleyerek kamp kuracağız.

Burdur – Antalya yolu üzerinde iki tarihi kervansaray harabesini ziyaret ediyoruz: İncirlihan ve Susuzhan

Güllük Dağı Milli Parkı’nın doruklarında yer alan Termessos Antik Kentine tırmanıyoruz.

Rota planlama aşamasında bu akşam kamp kurmak üzere bir kaç farklı yer düşünmüştüm. Antalya yönünde Güver Uçurumu çevresi, Kapuz Boğazı çevresi, Doyran Göleti kıyısı veya güneye inmeden Döşemealtı yönünde Ekşili Göleti kıyısında kamp kurabiliriz.

Ekşili Göleti kampımız

Ekşili Göleti çadır kampımız

Ekşili Göleti çevresinde karar kılıyoruz!

Antalya’nın sıcak havası ikimizi de ilk günden yoruyor. Daha fazla yol yapıp yorulmadan kampı kurmak ve gün batımında gölet kenarında keyifli vakit geçirmek istiyoruz. Bu rotayı hazırlarken hem arazide rahatça uyuyabileceğimiz hem de denize girebileceğimiz kadar sıcak bir mevsim seçmeye çalışmıştık. Gel gör ki, bugünler geçen sene yağmurlu geçmiş iken bu sene hava hayli sıcak seyrediyor!

Tercihimizi Ekşili Göleti’nden yana kullanıyoruz.

Öğle yemeği yemek ve önümüzdeki günlerde de ormanda kamp kurmayı planladığımız için eksiklerimizi tamamlamak üzere Döşemealtı merkezine gidiyoruz.

Buradan sonra, Ekşili Göleti’ne doğru köy yollarından gideceğiz. Antalya merkezine yaklaşık 40 km ve Döşemealtı merkezine yaklaşık 25 km mesafedeki gölet kenarına kadar binek araç ile ulaşım mümkün.

Biz gölet kenarına vardığımızda hafta içi (mesai saati) olmasının da avantajı ile kıyıda veya gölgelik yerlerde parketmiş, mangal yakmış bir kaç genç dışında kimseleri görmüyoruz.

Antalya Ekşili Göleti kampı

Antalya Ekşili Göleti çadır kampı

Göletin bir tarafında DSİ çitleri var ve eğimli. Diğer tarafta ise boydan boya araç veya bisiklet ile dolaşmak mümkün. Tüm bu avantajları ile birlikte, kurak yaz aylarında suyun çekilmiş olması ile gölet kıyısında açılmış düzlükler adeta çöplük olarak terkedilmiş. Yaklaşmak mümkün bile değil! Güneş doğarken fazla etkilenmemek ve gölgede kalabilmek için düzlükte tek başına gördüğümüz bir zeytin ağacının altında mıntıka temizliği yapıyor, çadırımızı kuruyoruz.

Akşam kızıllığı göğü sararken çevredeki herkes dağılıyor. Göletin etrafında sadece karşı kıyıda olta sallayan iki amcanın ışıkları görünüyor.

Dün Gediz’de Kirazlı Yaylası’nda yaşlı bir amcadan aldığımız kuru kekik demetinden bir tutam kaynatıyoruz. Biz çayımızı yudumlarken gökteki yıldızlar da birer ikişer parlamaya başlıyor. Gökyüzü fotoğrafı çekmek için hazırlıklara başlamışken karşımızdaki yamacın arkasından doğan son dördün tüm göleti ve gökyüzünü adeta gündüz gibi aydınlatmaya yetiyor.

Hasretle beklediğimiz ve doğa ile baş başa kaldığımız bu güzel gecede göldeki balıkların sudaki dansları adeta karşı yamaçlardan yansıyor ve tüm gece kulaklarımızda çınlıyor.

Bu derin sessizliğe bir süre sonra alışıyor ve güzel bir uykuya dalıyorum.